Навігація
Зараз на сайті
Гостей: 1

Користувачів: 0

Всього користувачів: 30
Новий користувач: sanchopex
Останні статті
Высадка рассады томатов в открытый грунт
Оцінювання тісноти кореляційної залежності між ...
Процедура обчислень при перевірці статестичних ...
Вредители и болезни кукурузы.
Вредители и болезни ячменя и других колосовых з...
Останні завантаження
Приклад розрахунку т...
Куртенер Д. А. Усков...
Підказки на деякі за...
Презентация на тему ...
Підручник "Мікроклім...
Останнi огляди:
Компания TPG - отдых...
Как выбрать одежду д...
Выращивание арбузов ...
Ленточная пила по де...
Теплицы в приусадебн...
Советы, которые помо...
Текстиль «Homeline» ...
Наш сад
•  0 коментарів• 1313 переглядів •Друк
Після розподілу землі настала пора її раціонального використання ...
Після розподілу землі настала пора її раціонального використання ...

Двадцять третій рік ми здійснюємо земельну реформу , але , на жаль , результатів , на які сподівалися , досі не отримали. І головна причина , на мій погляд , в тому , що проводиться реформа безсистемно , що поки немає загальнодержавної програми , яка б визначала завдання і кінцеві цілі. Є загальні декларативні постанови Верховної Ради , Кабінету Міністрів , є Укази Президентів , але програми з системним підходом до реформування земельних відносин , немає. Саме програма повинна дати наукове , законодавче , кадрове , фінансове та матеріально -технічне забезпечення , а також прогнозні висновки про соціально- економічні наслідки . Сьогодні працює швидше політичне гасло : «Землю - селянам ! " Думали : якщо селянин отримає державні акти на свій прісадіб ¬ ний місто і земельний пай - частку з колгоспного поля , то всі проблеми на селі вирішаться. А досягли поки одного : розвалили організаційно - технологічні структури ( і це відзначають зарубіжні аналітики ) , які мали найбільший економічний сенс . Створюється враження , що затівали реформу тільки для того , щоб розділити землю ... Все звелося до геодезії - до поворотних точок , прив'язок , межових знаків . Ніхто не веде мова про економічні результати , економічні наслідки , економічне підгрунтя реформування земельних відносин, тобто про раціональне використання землі . Чи не займаються і соціальним забезпеченням . Найболючіше ж - бачити , що з самої служби вийняли стрижень - сам землеустрій , який передбачає економічне , екологічне , соціальне обгрунтування раціонального землекористування , а також критерії , на яких має базуватися обгрунтування. Тому замість земельної реформи практично у нас відбувається перерозподіл землі , якому кінцякраю не видно і який викачує чималі кошти і з державного бюджету , і з місцевих , і з худих гаманців громадян , і кредити Світового банку на це йдуть . Зараз багато говорять про консолідацію земель - про тих 10 млн гектарів , що не були паї , приватизовані , які не використовуються. це польові стани , тракторні бригади , гаражі тощо . Передбачається сконцентрувати їх в земельному банку , а потім через купівлю-продаж , надання в заставу перерозподілити . Але це вкраплені ділянки , вони не рухаються ... Консолідувати те- ріторіального і використовувати компактно їх неможливо. Кон - солідація тут може бути на рівні права , на рівні господарського ви - використання. Отже , тракторні бри ¬ гади , польові стани консолідує власник , їх придбає . Можу посперечатися , що люди , прожи ¬ вають на селі або ведуть сільське господарство і мають переважна ¬ не право на таке придбання , не куплять , - грошей вистачить. з приводу «ринку земель» , то він у нас зводиться виключно до цивільно- правових угод: купівля , продаж, дарування . Дійсна мета ринку земель - перерозподілити землі за їх найбільш ефективним цільовим використанням , щоб кожен громадянин (не тільки селянин ) мав позитивні соціальні результати внаслідок цього перерозподілу , зберегти родючість грунтів , забезпечити землеустрій. Землевпорядкування має бути передумовою обгрунтування віднесення земель до категорій за їх основним цільовим призначенням : землі сільськогосподарського призначення , водного та лісового фонду, землі забудови , промисловості , транспорту , природоохоронного , оздоровчого , рекреаційного , історико -культурного призначення , землі зв'язку . Щоб для забудови , наприклад , вибирати ділянки з грунтами гіршої якості , а не « залазити » на цінні . і якби правилам землеустрою , якби рішення про кожен об'єкт і кожен проект приймалися тільки на підставі обгрунтувань , що не було б такого хаосу , який твориться сьогодні , коли виділення земельної ділянки вирішують нерідко гроші. Ще раз повторю: про землеустрій , який забезпечує вирішення економічному , соціальних та екологічних проблем , у світлі земельної реформи зараз навіть мало згадується. Ніхто не знає, до якого привели родючість грунтів. Хто зараз робить грунтові обстеження після того , як на поле три -п'ять років поспіль вирощували соняшник чи олійні культури? Ніхто ! так , на цю продукцію є попит , але це ж злочин - так знищувати землю. Земля має вартість , але це специфічний товар . Оскільки вона виконує функцію не тільки як засіб виробництва , але і як просторовий базис , як навколишнє середовище . Всі ці три функції повинні бути взаемоврегульовані , якщо ми хочемо отримати ефект.

Питома вага ріллі в Запорізькій області - 90%! Це означає що земля деградує.

Коли розвалювали колгоспи і радгоспи , обіцяли , що , отримавши землю у свої руки , селяни заживуть . Не вийшло ... Власники раді і за мізерну плату здавати свої земельні ділянки в оренду , а в західних регіонах ще ніхто не хоче брати - паї заростають лісом. Заробляють на землі орендарі , і сіють те, на чому можна заробити. І робочі місця створювати не поспішають : навпаки , чим менше людей працює , тим краше , - витрати менше. Тут не до сівозмін , яких , до речі , в колгоспах строго дотримувалися. Це добре , що нарешті і ми про них згадали . Нещодавно Президент видав відповідний указ , згідно з яким всі , хто має 100 гектарів і більше сільгоспугідь , зобов'язані використовувати землю тільки на підставі проектів землеустрою щодо екологічно економічного трімуваліся обгрунтування сівозміни та впорядкування угідь . Але спочатку потрібно було б упорядкувати структуру угідь , зменшити питому вагу ріллі якщо не вдвічі , то відсотків на 30-40 , зате збільшити питому вагу у складі сільгоспугідь сінокосів , пасовищ , багаторічних насаджень , тобто екологостабілізуючі угіддя. Цього поки ніхто не робить. Зараз питома вага ріллі в Запорізькій області - 90 відсотків! Це один з найбільших показників у структурі земельних угідь: він свідчить про деградацію землі , про те , що вона « роздягнена » , постійно під дощами , зливами , морозом і сонцем. Цими проблемами повинен займатися Інститут землеустрою , який покликаний науково забезпечувати землевпорядну справу. Запорізька область , до речі , була зразком у вирішенні наукових проблем , в організації землеустрою . Особливу увагу приділяли приміським районам , визначали категорії земель з точки зору ринку , тобто інвестиційної привабливості . Свого часу в головному інституті Україні працювало з десяток докторів наук і кілька десятків кандидатів наук . Зараз їх і близько немає . На жаль , вся «наука» звелася до оформлення правовстановлюючих документів на землю. Причому -в , кінця краю не видно цим « удосконаленням » : видали державні акти , потім держакти старого зразка почали міняти на держакти нового зразка , а з першого січня цього року їх взагалі вже не потрібно оформляти , - достатньо мати свідоцтво про право власності та додати до нього виписка з кадастру ... Скільки люди вже поклали сил , здоров'я , часу і коштів на те , щоб отримати земельні документи , і скільки ще покладуть ... У США всі заходи , які спрямовуються на збереження родючості грунтів , прийнятих самі фермери та землекористувачі , стимулюють економічно , - витрати дотує держава ! У нас держава , на жаль , відсторонилася від цих проблем. І коли чиновники обіцяють , що будуть контролюва -ти кожну ділянку , я запитую: « А як ? Комп'ютером будете землю зондувати ? "Це треба робити грунтові обстеження , проводити лабораторні роботи ... Засоби Зрештою на це передбачити . На жаль , наша земельна реформа з самого початку проводилася як самоціль. Тобто реформа заради реформи , а не заради тих , хто працює на землі. Чи не ставилася гідна політична ціль, не визначалися очікувані економічні наслідки . Реформа , яка зводиться до купівлі-продажу , - це шлях до зубожіння села . Ринкова вартість землі визначається попитом і пропозицією. Пропозицій буде багато , оскільки більшості жителів села , які отримали паї , не під силу їх обробляти і нічим ; спадкоємці , яким дісталася земля від батька - матері , тим більше не знають , що з нею робити , - залишається продати. А хто купуватиме ? Невеликий відсоток людей в Україні мають великі гроші , вони будуть диктувати ціну. Ще на три роки продовжено мораторій на продаж землі. Але коли знімуть , то може статися , що продавати вже нічого. У Київській , Вінницькій областях я знаю холдинги з іноземним статутним капіталом , які орендують по 360-380 тисяч гектарів і термін оренди 50 років. Практично це вже власність .

І для прагматика ніхто не відміняв такі поняття як «СОВІСТЬ» і «МОРАЛЬНІСТЬ»

У світі питання власності розглядається в декількох аспектах. Насамперед - це володіння , тобто наявність правовстановлюючих документів , по-друге - користування , по-третє - розпорядження , і, нарешті Четвертий аспект - це творча функція, тобто харизма і креатив. Власник , яка не творить , взагалі не потрібен. А що в даному випадку означає «творити» ? Отримувати врожаї , мати економічні результати , впроваджувати нові технології , удосконалювати культуру землеробства , розвивати робочі місця , збільшувати зарплати і пенсії та ін . До речі , зарубіжні експерти нас попереджали : не діліть в натурі активи , не робіть парцеляції . Право на земельну частку повинно бути, але конкретну ділянку слід виділяти із загального масиву тільки тоді , коли власник захоче господарство. А ми зробили парцеляції при тому , що 70 відсотків власників - пенсіонери. Більшість з них не може використовувати свою землю , розпорядитися , а якщо і вирішать продати або вже власність . дати під заставу , то отримають копійки і практично втратять свою власність. То де ж справедливість , якої ми так прагнули ? Головний ресурс , навіть у розвинених країнах , - не нафта , не золото , що не земля . Головний - людський ресурс. Він складається з таких понять як освіта, здоров'я , совість , мораль , духовність. Відсутність моральності - ось проблема номер один в Україні . Без її вирішення при наших чудових чорноземах , сланцевому газі і навіть нафти ми ніколи не станемо розвиненою країною. Поки що , на жаль , культивуються зовсім інші людські якості : герой той, хто хитріший , спритний , хто вміє обдурити і набити свої кишені . Колись навіть серед фізиків популярні були лірики. Зараз роблять ставку на прагматиків , але і для них ніхто не відміняв такі поняття як «совість » і «моральність ». Від людей , які не мають цих якостей , марно чекати державних позицій і відстоювання національних інтересів.

March 27 2013
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Щоб отримати можливість додавання коментарів, будь ласка, спочатку авторизуйтесь на сайті через власний обліковий запис.
Перекладач
Ми в соціальних мережах:
Лічильники:
Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru