Навігація
Зараз на сайті
Гостей: 1

Користувачів: 0

Всього користувачів: 18
Новий користувач: PoMaH
Останні статті
Опис метеорологічних та синоптичних умов по Оде...
Огляд метеорологічних та синоптичних умов по Од...
Опис метеорологічних та синоптичних умов по Од...
Agrotorg.in.ua - лучший помощник агронома
Правила посадки плодовых деревьев.
Останні завантаження
Приклад розрахунку т...
Куртенер Д. А. Усков...
Підказки на деякі за...
Презентация на тему ...
Підручник "Мікроклім...
Останнi огляди:
Лучшие мотоблоки в У...
Системный фунгицид: ...
Растущий — светодиод...
Что сажать после под...
Техника для заготовк...
LED лампы для растений
Как правильно выбира...
Наш сад
•  0 коментарів• 1705 переглядів •Друк
Після розподілу землі настала пора її раціонального використання ...
Після розподілу землі настала пора її раціонального використання ...

Двадцять третій рік ми здійснюємо земельну реформу , але , на жаль , результатів , на які сподівалися , досі не отримали. І головна причина , на мій погляд , в тому , що проводиться реформа безсистемно , що поки немає загальнодержавної програми , яка б визначала завдання і кінцеві цілі. Є загальні декларативні постанови Верховної Ради , Кабінету Міністрів , є Укази Президентів , але програми з системним підходом до реформування земельних відносин , немає. Саме програма повинна дати наукове , законодавче , кадрове , фінансове та матеріально -технічне забезпечення , а також прогнозні висновки про соціально- економічні наслідки . Сьогодні працює швидше політичне гасло : «Землю - селянам ! " Думали : якщо селянин отримає державні акти на свій прісадіб ¬ ний місто і земельний пай - частку з колгоспного поля , то всі проблеми на селі вирішаться. А досягли поки одного : розвалили організаційно - технологічні структури ( і це відзначають зарубіжні аналітики ) , які мали найбільший економічний сенс . Створюється враження , що затівали реформу тільки для того , щоб розділити землю ... Все звелося до геодезії - до поворотних точок , прив'язок , межових знаків . Ніхто не веде мова про економічні результати , економічні наслідки , економічне підгрунтя реформування земельних відносин, тобто про раціональне використання землі . Чи не займаються і соціальним забезпеченням . Найболючіше ж - бачити , що з самої служби вийняли стрижень - сам землеустрій , який передбачає економічне , екологічне , соціальне обгрунтування раціонального землекористування , а також критерії , на яких має базуватися обгрунтування. Тому замість земельної реформи практично у нас відбувається перерозподіл землі , якому кінцякраю не видно і який викачує чималі кошти і з державного бюджету , і з місцевих , і з худих гаманців громадян , і кредити Світового банку на це йдуть . Зараз багато говорять про консолідацію земель - про тих 10 млн гектарів , що не були паї , приватизовані , які не використовуються. це польові стани , тракторні бригади , гаражі тощо . Передбачається сконцентрувати їх в земельному банку , а потім через купівлю-продаж , надання в заставу перерозподілити . Але це вкраплені ділянки , вони не рухаються ... Консолідувати те- ріторіального і використовувати компактно їх неможливо. Кон - солідація тут може бути на рівні права , на рівні господарського ви - використання. Отже , тракторні бри ¬ гади , польові стани консолідує власник , їх придбає . Можу посперечатися , що люди , прожи ¬ вають на селі або ведуть сільське господарство і мають переважна ¬ не право на таке придбання , не куплять , - грошей вистачить. з приводу «ринку земель» , то він у нас зводиться виключно до цивільно- правових угод: купівля , продаж, дарування . Дійсна мета ринку земель - перерозподілити землі за їх найбільш ефективним цільовим використанням , щоб кожен громадянин (не тільки селянин ) мав позитивні соціальні результати внаслідок цього перерозподілу , зберегти родючість грунтів , забезпечити землеустрій. Землевпорядкування має бути передумовою обгрунтування віднесення земель до категорій за їх основним цільовим призначенням : землі сільськогосподарського призначення , водного та лісового фонду, землі забудови , промисловості , транспорту , природоохоронного , оздоровчого , рекреаційного , історико -культурного призначення , землі зв'язку . Щоб для забудови , наприклад , вибирати ділянки з грунтами гіршої якості , а не « залазити » на цінні . і якби правилам землеустрою , якби рішення про кожен об'єкт і кожен проект приймалися тільки на підставі обгрунтувань , що не було б такого хаосу , який твориться сьогодні , коли виділення земельної ділянки вирішують нерідко гроші. Ще раз повторю: про землеустрій , який забезпечує вирішення економічному , соціальних та екологічних проблем , у світлі земельної реформи зараз навіть мало згадується. Ніхто не знає, до якого привели родючість грунтів. Хто зараз робить грунтові обстеження після того , як на поле три -п'ять років поспіль вирощували соняшник чи олійні культури? Ніхто ! так , на цю продукцію є попит , але це ж злочин - так знищувати землю. Земля має вартість , але це специфічний товар . Оскільки вона виконує функцію не тільки як засіб виробництва , але і як просторовий базис , як навколишнє середовище . Всі ці три функції повинні бути взаемоврегульовані , якщо ми хочемо отримати ефект.

Питома вага ріллі в Запорізькій області - 90%! Це означає що земля деградує.

Коли розвалювали колгоспи і радгоспи , обіцяли , що , отримавши землю у свої руки , селяни заживуть . Не вийшло ... Власники раді і за мізерну плату здавати свої земельні ділянки в оренду , а в західних регіонах ще ніхто не хоче брати - паї заростають лісом. Заробляють на землі орендарі , і сіють те, на чому можна заробити. І робочі місця створювати не поспішають : навпаки , чим менше людей працює , тим краше , - витрати менше. Тут не до сівозмін , яких , до речі , в колгоспах строго дотримувалися. Це добре , що нарешті і ми про них згадали . Нещодавно Президент видав відповідний указ , згідно з яким всі , хто має 100 гектарів і більше сільгоспугідь , зобов'язані використовувати землю тільки на підставі проектів землеустрою щодо екологічно економічного трімуваліся обгрунтування сівозміни та впорядкування угідь . Але спочатку потрібно було б упорядкувати структуру угідь , зменшити питому вагу ріллі якщо не вдвічі , то відсотків на 30-40 , зате збільшити питому вагу у складі сільгоспугідь сінокосів , пасовищ , багаторічних насаджень , тобто екологостабілізуючі угіддя. Цього поки ніхто не робить. Зараз питома вага ріллі в Запорізькій області - 90 відсотків! Це один з найбільших показників у структурі земельних угідь: він свідчить про деградацію землі , про те , що вона « роздягнена » , постійно під дощами , зливами , морозом і сонцем. Цими проблемами повинен займатися Інститут землеустрою , який покликаний науково забезпечувати землевпорядну справу. Запорізька область , до речі , була зразком у вирішенні наукових проблем , в організації землеустрою . Особливу увагу приділяли приміським районам , визначали категорії земель з точки зору ринку , тобто інвестиційної привабливості . Свого часу в головному інституті Україні працювало з десяток докторів наук і кілька десятків кандидатів наук . Зараз їх і близько немає . На жаль , вся «наука» звелася до оформлення правовстановлюючих документів на землю. Причому -в , кінця краю не видно цим « удосконаленням » : видали державні акти , потім держакти старого зразка почали міняти на держакти нового зразка , а з першого січня цього року їх взагалі вже не потрібно оформляти , - достатньо мати свідоцтво про право власності та додати до нього виписка з кадастру ... Скільки люди вже поклали сил , здоров'я , часу і коштів на те , щоб отримати земельні документи , і скільки ще покладуть ... У США всі заходи , які спрямовуються на збереження родючості грунтів , прийнятих самі фермери та землекористувачі , стимулюють економічно , - витрати дотує держава ! У нас держава , на жаль , відсторонилася від цих проблем. І коли чиновники обіцяють , що будуть контролюва -ти кожну ділянку , я запитую: « А як ? Комп'ютером будете землю зондувати ? "Це треба робити грунтові обстеження , проводити лабораторні роботи ... Засоби Зрештою на це передбачити . На жаль , наша земельна реформа з самого початку проводилася як самоціль. Тобто реформа заради реформи , а не заради тих , хто працює на землі. Чи не ставилася гідна політична ціль, не визначалися очікувані економічні наслідки . Реформа , яка зводиться до купівлі-продажу , - це шлях до зубожіння села . Ринкова вартість землі визначається попитом і пропозицією. Пропозицій буде багато , оскільки більшості жителів села , які отримали паї , не під силу їх обробляти і нічим ; спадкоємці , яким дісталася земля від батька - матері , тим більше не знають , що з нею робити , - залишається продати. А хто купуватиме ? Невеликий відсоток людей в Україні мають великі гроші , вони будуть диктувати ціну. Ще на три роки продовжено мораторій на продаж землі. Але коли знімуть , то може статися , що продавати вже нічого. У Київській , Вінницькій областях я знаю холдинги з іноземним статутним капіталом , які орендують по 360-380 тисяч гектарів і термін оренди 50 років. Практично це вже власність .

І для прагматика ніхто не відміняв такі поняття як «СОВІСТЬ» і «МОРАЛЬНІСТЬ»

У світі питання власності розглядається в декількох аспектах. Насамперед - це володіння , тобто наявність правовстановлюючих документів , по-друге - користування , по-третє - розпорядження , і, нарешті Четвертий аспект - це творча функція, тобто харизма і креатив. Власник , яка не творить , взагалі не потрібен. А що в даному випадку означає «творити» ? Отримувати врожаї , мати економічні результати , впроваджувати нові технології , удосконалювати культуру землеробства , розвивати робочі місця , збільшувати зарплати і пенсії та ін . До речі , зарубіжні експерти нас попереджали : не діліть в натурі активи , не робіть парцеляції . Право на земельну частку повинно бути, але конкретну ділянку слід виділяти із загального масиву тільки тоді , коли власник захоче господарство. А ми зробили парцеляції при тому , що 70 відсотків власників - пенсіонери. Більшість з них не може використовувати свою землю , розпорядитися , а якщо і вирішать продати або вже власність . дати під заставу , то отримають копійки і практично втратять свою власність. То де ж справедливість , якої ми так прагнули ? Головний ресурс , навіть у розвинених країнах , - не нафта , не золото , що не земля . Головний - людський ресурс. Він складається з таких понять як освіта, здоров'я , совість , мораль , духовність. Відсутність моральності - ось проблема номер один в Україні . Без її вирішення при наших чудових чорноземах , сланцевому газі і навіть нафти ми ніколи не станемо розвиненою країною. Поки що , на жаль , культивуються зовсім інші людські якості : герой той, хто хитріший , спритний , хто вміє обдурити і набити свої кишені . Колись навіть серед фізиків популярні були лірики. Зараз роблять ставку на прагматиків , але і для них ніхто не відміняв такі поняття як «совість » і «моральність ». Від людей , які не мають цих якостей , марно чекати державних позицій і відстоювання національних інтересів.

March 27 2013
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Щоб отримати можливість додавання коментарів, будь ласка, спочатку авторизуйтесь на сайті через власний обліковий запис.
Перекладач
Публічна кадастрова карта України

 http://otroke.ru/modules/instruction/page.php?id=941

Моніторинг якості повітря м. Одеса

 http://otroke.ru/modules/instruction/page.php?id=941

Ми в соціальних мережах:
Лічильники:
Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru