Навігація
Зараз на сайті
Гостей: 2

Користувачів: 0

Всього користувачів: 30
Новий користувач: sanchopex
Останні статті
Высадка рассады томатов в открытый грунт
Оцінювання тісноти кореляційної залежності між ...
Процедура обчислень при перевірці статестичних ...
Вредители и болезни кукурузы.
Вредители и болезни ячменя и других колосовых з...
Останні завантаження
Приклад розрахунку т...
Куртенер Д. А. Усков...
Підказки на деякі за...
Презентация на тему ...
Підручник "Мікроклім...
Останнi огляди:
Компания TPG - отдых...
Как выбрать одежду д...
Выращивание арбузов ...
Ленточная пила по де...
Теплицы в приусадебн...
Советы, которые помо...
Текстиль «Homeline» ...
Наш сад
•  0 коментарів• 4099 переглядів •Друк
Сертификация инженеров-геодезистов и инженеров-землеустроителей . Что нужно изменить?
Сертификация инженеров-геодезистов и инженеров-землеустроителей . Что нужно изменить?

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт » від 2 жовтня 2012 року № 5394-VI, який набрав чинності, передбачає суттєві зміни професійної підготовки та кадрового забезпечення у сфері топографо-геодезичних і карто-графічної діяльності, а також у сфері землеустрою. Після вдумливого ознайомлення з цим правовим документом хочу поділитися думками, які він викликав. За законом професійної топографо-геодезичну і карто-графічної діяльністю можуть займатися громадяни, які мають спеціальну вищу освіту, отримали кваліфікацію інженера-геодезиста або інженера-землевпорядника, які склали кваліфікаційний іспит га отримали сертифікат ( стаття 5.1).

Висновок перший: без сертифіката тисяч дипломованих інженерів - геодезистів та інженерів-землевпорядників надалі займатися професійною діяльністю не зможуть. Залишу без уваги деякі процедурні аспекти складання кваліфікаційного іспиту (комісія, підтвердження професійної компетентності, рівень кваліфікації і знань робіт та інше). Зауважу, що задоволення може викликати хіба що термін дії кваліфікаційного сертифіката - він не обмежений часом. Але відразу ж насторожує те, що дія сертифіката може бути зупинена і взагалі анульована. Це вердикт про професійну непридатність? З цієї ж статті п'ятої Закону дізнаюся, що сертифікат підтверджує здатність самостійно проводити топографо -геодезичні та картографічні роботи.

Тому висновок другий: створюється враження, що автори закону не досконало знають, як виконуються топографо-геодезичні та картографічні роботи, хто і яким чином їх здійснює. Стверджую, що виконувати топографо-геодезичні та картографічні роботи без помічників, реєчник та інших технічних працівників немислимо. Здивований і тим, що сертифіковані інженери-геодезисти та інженери-землевпорядники зобов'язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації і на додаток до сертифікату отримати ще й свідоцтво про підвищення кваліфікації. Питання складання програми підвищення кваліфікації в Законі виписані детально. Відтепер «Кваліфікаційна комісія» встановлює вимоги, контролює якість професійної підготовки тощо.

Отже, висновок третій: один раз на чотири роки сотні інженерів-геодезистів та інженерів-землевпорядників повинні платити значні кошти за підвищення кваліфікації. А це не є початком певних корупційних схем? Передбачається, що кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації видаються установою, на базі якого складається іспит або підвищується кваліфікація. Заклад визначає Кваліфікаційна комісія своїм рішенням.

Зараз же в Україні десятки вузів готують інженерів-геодезистів та інженерів-землевпорядників. Всі вони мають державні ліцензії та відповідні сертифікати. Мимоволі виникає питання: чому «Кваліфікаційна комісія» має створювати щось на кшталт «трійок» у сталінські часи? Якщо є необхідність вивчення окремих важливих питань або дисциплін, то їх можна ввести в навчальні плани всіх вузів України.

За уважного вивчення Закону стає зрозумілим, сертифіковані інженери-геодезисти, топографи, картографи повинні реалізовувати політику тільки у сфері земельних відносин. Робота інженера-геодезиста в цій сфері є не складною. Інженери-геодезисти, які працюють за спеціальностями будівельної, астрономічної, фотограмметричних, гравіметричних, космічної і в багатьох напрямках інженерної геодезії - вирішують більш складні завдання. І при цьому від них не вимагають сертифіката або обов'язкового підвищення кваліфікації. Стаття 5.2 Закону передбачає створення державного реєстру сертифікованих інженерів -геодезистів та інженерів -землевпорядників. Питаю: чи потрібні Україні за її нинішнього економічно- фінансового стану нові бюрократичні структури? Керуючись здоровим глуздом , відповідаю - ні! Є ще одне цікаве питання.

На сьогодні маємо один єдиний диплом інженера- геодезиста і два дипломи - інженера- землевпорядника та інженера по землеблагоустройства та кадастру.А що робити інженеру з землевпорядкування та кадастру? У Законі багато місця відведено державному нагляду у сфері землеустрою і саморегулювання . Зокрема, саморегульовані організації у сфері землеустрою беруть участь у професійній підготовці інженерів-землевпорядників.

Хоча Законом «Про вищу освіту » передбачається , що це роблять вищі навчальні заклади та для цього потрібно мати ліцензію. Закон , розглядаю , передбачає , що не сертифікований інженер- землевпорядник в певних видах робіт ( складання документації із землеустрою та оцінки земель ) бере участь як стажист. Але це не погоджується з класифікаторами професій. На жаль , не знаю , де сьогодні готують інженерів -землевпорядників , але знаю , що десятки вузів України готують інженерів із землевпорядкування та кадастру . Де їм працювати , як у сфері землеустрою .

Але в Законі таких інженерів не називають. Посилання в п. п. 5 , 6, 7 Закони України «Про порядок виділення в натурі ( на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», «Про оцінку земель», «Про Державний земельний кадастр » підтверджує що інженери - геодезисти інженери-землевпорядники Котрі мали ліцензії на проведення певних робіт із землеустрою, тепер змінюють профіль роботи, а для проведення землеоціночних робіт та земельних торгів повинні обов'язково внесені до державного реєстру сертифікованих інженерів. Це говорить про істотні зміни в професійній роботі інженерів На мою думку, цей закон потребує обговорення і змін, в першу чергу, виведення з нього сертифікації інженера- геодезиста.

Чому ми не довіряємо ВН Україні , де ведеться підготує фахівців і магістрів , зокрема з оцінки землі та нерухомого майна? Землеустрій - це широке поле діяльності , а при необхідності реформування можна почати плани підготовки інженерів. Для цього в Міністерстві освіти науки, молоді та спорту України науково методична комісія напряму «Геодезія, картографія землеустрій».

Закон підготовлено так, ніби інженери - геодезисти інженери - землевпорядники , які повинні виконувати роботи в землевпорядкуванні , повинні пройти підвищення кваліфікації. Очевидно автори Закону хотіли зосередитися на питаннях підвищення рівня професійної діяльності інженерів у сфері земельних відносин , але у них вийшло інакше. У результатах виникло багато питань.

Також потрібно ввети повний курс вивчення англійської мови для інженерів-землеупорядників та інженерів-геодезистів. Даний курс англійської мови тут буде виконувати дві функції, це як навчальну так і функцію так і функцію підвищення володінням іноземеими мовами. Даний крок допоможе спеціалістам в пошуку роботи за кордоном та сподіваємося на співпрацю інженерів-геодезистів з нашою країною.

Узагальнюючи викладене, пропоную:

1. Не проводити сертифікацію інженерів геодезистів , а також переглянути необхідність сертифікації інженерів - землевпорядників та створення реєстру сертифікованих інженерів.

2. Скрізь по тексту Закону має бути змінено назвою «інженер-землевпорядник» на «інженер із землевпорядкування та кадастру» (або записані дві назви ) .

3. У навчальні плани, за якими готує спеціалістів і магістрів за спеціальностями «геодезія» і «землевпорядкування та кадастр» напряму «Геодезія, картографія та землеустрій», запровадити не ( нові ) дисципліну для оцінки землі і нерухомого майна. Це компетенція науково -методичної комісії Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України .

February 19 2013
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Щоб отримати можливість додавання коментарів, будь ласка, спочатку авторизуйтесь на сайті через власний обліковий запис.
Перекладач
Ми в соціальних мережах:
Лічильники:
Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru